Här är lite information om min första bok

Som ni säkert redan vet har jag under snart två år - försökt att bli klar med min bok. Jag bestämde mig i början av året att lämna iväg manuset till utvalda förlag, kanske lite rädd över vad dem skulle tycka. I januari i år blev jag klar med boken efter några dagars rättning.
Det visade sig att ingen av förlagen var intresserad, det förstod jag redan innan eftersom det är väldigt svårt, men jag ville försöka. Så, en dag fann jag en hemsida som hette Vulkan. En internetbaserad bokhandel och där kunde man få hjälp med allt gällande böcker, få den rättad av en redaktör och mycket annat, för en liten summa pengar. Det här var min chans tänkte jag så jag övervägde och kom fram till att detta var den enda lösningen om jag skulle ha någon chans att publicera den i sinom framtid. Det bästa med denna hemsida var att man kunde få sin bok publicerad grattis. De trycker upp boken efterhand som folk beställer den, en anning dyrare, men en viktig utveckling i framtiden.
Jag väntade två veckor och fick tillbaka mitt manus. Idag tackar jag mig själv för det där beslutet. Redaktören, som är en rätt så känd författare, berättade att boken hade potential men behövdes omarbetas. Så nu vet jag hur den första boken ska utformas och jag har gjort det första kapitlet. Hus nr 17. Boken kommer förmodligen heta Bill Sanch och Kyrkotrollkarlarna.

Och till sist vill jag bara berätta att jag har kommit in  på universitet i Växjö.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul! Vad ska du läsa på Växjö? :)

2009-08-24 @ 21:11:30
URL: http://johannaglans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0