Varför ska livet vara orättvisst?

Livet är ibland en enda stor röra. Men man fortsätter leva ändå för att få lite perspektiv på livet, fast man hellre skulle vilja lägga sig ner och dö. Känner ni så ibland? Jag har nog aldrig känt så, inte vad jag vet i så fall. Jag skrev dikten "Varför jag", för att få en liten förståelse om vad livet egentligen går ut på. Dikten "Den sista livsgnistan är kommen", var en hyllning till min farfar efter månader av kämpande, men tyvärr räckte inte det, utan han dog på sjukhuset 9 mars i lungcancer. De sista dagarna var nog tuffast för oss alla, mest för farfar. Allt han har kämpat för under sitt 80-åriga liv fick ett tvärt slut, nog inte de slut han ville ha. Det är ju ett slut ingen vill ha. Men dagarna har gått och såklart har inte någon dag gått utan en tanke på farfar. Min familj fick ett backslag förra året då min morfar gick bort i cancer. Och samtidigt som farfar kämpade fick min farmor ett tråkigt besked, hon hade drabbats av bröstcancer. I och med dessa tragiska händelser har jag bestämt mig för att skänka pengar till cancerfonden genom min första bok för att hjälpa andra i Sverige som är i samma situation. Jag vet att pengar behövs för att finna ett svar gällande vaccin mot cancer och därför vill jag vara med och hjälpa till. Jag har inte bestämt summa eftersom jag vet inte hur mycket boken kommer kosta. Men några kronor ska det bli per bok.
Hoppas ni får en fin Kristihimmelfärsdag.
Lev väl
Hampus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0