Änglarnas röster

Änglarnas röster

Jag är död

Jag har ingen själ att bära

Vem var jag?

Du var allt

Jag är död

Du är död

Jag känner din närvaro

Jag känner din också

Själens sista andetag integrerar med hjärtats sista slag

Kom till mig!

Du är snart där

Vid klippans vassa och dödliga djup

Djupet är bara en blindgång

Jag känner dig

Jag är död

Jag är också död

Men var är vi någonstans?

Vi är vid bergets yttersta

Ska vi hoppa?

Vi hoppar tillsammans

Ett, två och tre

Djupet närmar sig

Jag är död

Jag vet att du är död

Men vem är jag?

Jag har ingen mer än dig

Jag är ängeln från graven

Min älskade pojkvän 29 januari 2009

Vi hoppade tillsammans

Jag hoppade men du fanns bredvid mig det var du som fick mig att släppa taget

Varför kunde jag inte hjälpa dig?

Jag var hjälplös som många andra

Nu sover jag lugnt bland änglarnas röster

Lämna mig inte!

Gå vidare och lev livet, döden är inte långt borta och då kan vi vara tillsammans

 

Hampus Eriksson 2009-11-08 ©

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0