Den obeskrivliga sorgen

Den obeskrivliga sorgen "Den här dikten är tilll er Jenny och Johan för er styrka"

 

Det är först nu jag kan skriva den här dikten

 

Till er

 

Den här obeskrivliga sorgen som ni har

 

Ni är två föräldrar som har förlorat ett barn

 

I en fruktansvärd sjukdom

 

Cancer

 

Ljuset har gott över i mörker

 

Men det där mörkret har övergått i ljus

 

Eftersom ni har ett barn till

 

Oliver

 

Det finns ingen där ute som har läst bloggen

 

Utan att ha förundrats över Moas styrka och livsglädje

 

Hur kunde då en sådan lite flicka ha en sådan styrka?

 

Det svaret kan bara ni svara på Jenny och Johan

 

Jag kan tro

 

Jag kan spekulera

 

Men jag kan aldrig veta för säkert

 

Hur kunde då en liten flicka som Moa ha en sådan livsgnista?

 

Även det svaret kan bara ni svara på Jenny och Johan

 

Jag kan även här tro

 

Jag kan spekulera

 

Men aldrig veta med säkerhet

 

Hur kunde Moa påverka så många människor?

 

Där behöver jag inte tro

 

Eller spekulera

 

Jag vet svaret

 

Hon gav aldrig upp

 

Hon hade alltid ett leende på läpparna

 

Hennes energi smittade av på alla andra

 

Hon var en fighter

 

För min del kändes det som om Moa hade levt mycket längre än jag hade

 

Hur kunde Moa alltid ha ett leende på läpparna?

 

Det svaret kan ni bara svara på Jenny och Johan

 

Jag kan tro

 

Jag kan spekulera

 

Hur har Moa det nu?

 

Den frågan kan ingen svara på förutom du Moa

 

Men vi kan tro

 

Tro på att Moa har det bra där uppe

 

Bland alla andra änglar

 

 

 

Hampus Eriksson den 11 november 2010

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0