Den sista kärlekens gnista

Det här var min första dikt. Den dedicerade jag till min farfar när han dog i cancer för snart två år sedan. Jag lägger ut den ännu en gång.




Den sista livsgnistan är kommen

 

Du

 

Du är

 

Du är kommen

 

Till ett himmelskt paradis

 

 

 

Av halm och kärlek

 

Är du född

 

 

 

Du är här för att ta ett sista farväl

 

Farväl

 

Farväl till ett långt och härligt liv

 

 

 

Du

 

Du är

 

Du är kommen

 

 

 

Ditt sista farväl är av ett hjärtslag

 

Ditt hjärtslag är starkt

 

Starkt

 

Styrkan är här

 

 

 

Gnistan som var en självklarhet

 

Är icke så självklar längre

 

 

 

Livsgnistan har runnit ut

 

Den sista livsgnistan är kommen

 

Farväl

 

Farväl

 

Farväl

 

 

 

Till Farfar som dog i Lungcancer. Livet håller på att rinna ut. Den sista kärlekens gnista är kommen. Han dog den 9 mars 2009.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0