En början har tyvärr ett slut


En början har tyvärr ett slut

 

Ett sista farväl av Moa är nu i stundens ögonblick

 

Jag tänker tillbaka på de stunder vi fick

 

Den här dikten är bara för dig

 

Som ett farväl i sig

 

Det har blivit några dikter

 

Och jag har alltid haft avsikter

 

Att beröra andra

 

Med de ord jag kommer på från allt runt omkring

 

Det är din familj som får ta allting

 

Och försöka leva varje dag

 

Men jag tror att dina minnen ger dem styrka

 

Men också att de har ett barn till

 

Men tiden står tyvärr aldrig still

 

Som allting har en början alltid ett slut

 

Fast den här lilla sagan inte slutade väl

 

Så finns det kraft att leva vidare genom deras eldsjäl

 

Det kommer jag göra

 

Jag kommer aldrig sluta att tro

 

Att en dag kommer alla barn att överleva cancer

 

 

 

 

 

Den här dikten kommer avsluta min diktsamling om Moa Henriksson, en liten flicka som bara blev 8 år. Hon

kämpade i 3,5 år mot en elakartad cancer, men tyvärr tog cancern över och Moa somnade in den 26 oktober

2010. De här dikterna är till familjen Henriksson och jag hoppas att de har hjälpt litegrann. Ni kommer alltid finnas

i mitt hjärta, framförallt Moa som gav mig inspiration och hopp om en ljusare framtid.


Kommentarer
Postat av: Jenny (Moas änglamamma)

Tack Hampus



Du har skrivit SÅÅÅÅ mångar fina dikter som vi verkligen har tagit in i våra hjärtan,,



Kram Jenny m familj

2010-11-28 @ 18:46:32
URL: http://moahenriksson.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jag blir bara så tårögd när jag läser dina dikter. Det är så fint skrivet.



Kram mamma

2010-11-28 @ 19:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0