En förändring i livet

Hej alla bloggvänner!

Det är inte ofta jag skriver något vanligt. Mina blogginlägg har varit dikter eller berättelser, men idag hade jag tänkt mig ett helt vanligt inlägg där jag går in mer i mig själv och försöker hitta speciella stunder där jag har påverkats. Under de senaste två veckorna har mitt liv förändrats på flera olika sätt. Moa, min hjälte och min inspiration somnade in efter att ha kämpat så länge mot en elakartad cancer som åt upp hennes kropp. Jag kan inte föreställa mig den fruktansvärda tid och den tid som ni i familjen och släkten har gått igenom. Jag kan bara föreställa mig. Men det här inlägget kommer just att handla om Moa och hennes påverkan på mig, men också på så många andra människor runt om i Sverige. Den lilla flickan från Hanaskog. Prinessan. Ja, kärt barn har många namn. Jag kan inte föreställa mig att Moa befann sig nere på bangolfbanan i somras och log med sitt enorma och härliga leende och nu finns hon inte mer, inte fysiskt i alla fall. Moa kommer alltid finnas i mitt hjärta och hon kommer följa med i allt jag kommer göra resten av mitt liv. Varenda ord jag skriver, varenda berättelse, varenda dikt, kommer Moa ha en plats i. Det är precis som hon har fört över sin trygghet och styrka till mig. jag förstår vilket helvete hon gick igenom, men hon gav aldrig upp och det är det jag vill lyfta fram. Hon gav aldrig upp. Det var hon som stöttade när det behövdes. Barn ska få vara barn: leka och uppleva livet. På något sätt gjorde Moa det. Missförstå inte mig. Moa blev bara 8 år. Vad kan hon ha upplevt av livet? ......... Jo, just att leva. Leva varje dag. Hon hade alltid klockan emot sig. Men gjorde ändå något med den tiden hon hade kvar. Hon fick vara Moa och inte någon annan. Hon fick vara hemma där hon kände trygghet och fick den kärlek hon förtjänade, men också den uppmärksamhet som har rått i flera år. Och mycket är tack vare Moas blogg som har uppdaters av Jenny, Moas mamma. Finare familj får man leta efter. Det är många runt omkring Moa som har ställt upp och hjälpt till i nödlägen. Samlat in pengar. Skänkt pengar. Skickat leksaker och presenter till Moa för att visa att dem har blivit berörda, men också att dem vill hjälpa till.
jag skulle vilja uppmärksamma en speciell person som jag har tillägnat en dikt "Medmänsklighet", där jag förklarar mitt förakt mot människor som försöker vara robotar och inte visa kärlek. Jessica Blennborn, du är en fantastisk person och människa, mer genuin människa för man leta efter. Du bryr dig verkligen och det är just det jag gillar hos människor. Ditt jobb kräver en hel del av dig, men det har inte hindrat dig att visa den kärlek du kände för Moa. Du är min Svenska Hjälte!

Jenny, Johan och Oliver. Jag kan inte mer än beklaga. Ett mirakel infann sig aldrig. Men enligt mig var Moa ett mirakel i sig och hon kommer alltid finnas i mitt hjärta.
Tack för att jag har fått använda Moas och era namn i mina dikter. Jag hoppas att de har berört och jag hoppas att de kommer fortsätta beröra.

För att visa att jag bryr mig har jag satt igång en massa projekt. De två största utmaningarna blir att sälja min andra bok som kommer bli mycket annorlunda där all vinst går till barncancerfonden och det andra blir att sälja änglar, ett smycke. Jag har nästan aldrig burit smycken, men de här änglarna är väldigt fina.

Min insamling till barncancerfonden: http://www.barncancerfonden.se/7789

Dagens citat blir: "Det finns inget vackrare än livet och kärleken". Av hampus Eriksson.



Älska alla och du blir den människa som du ville i början av ditt liv!


Hampus Eriksson






Kommentarer
Postat av: Jessica.Blennborn

Hej :)

Vad du är omtänksam Hampus. Riktigt fina ord, Tack :)

2010-11-07 @ 23:01:30
Postat av: Hampus

Tack själv Jessica! Du gör ett fantastiskt jobb :)

2010-11-07 @ 23:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0