Sanningen

Sanningen

 

Jag vet att du är där uppe

 

Jag vet också att du har det bra nu

 

Men en sak vet jag inte- Varför?

 

Det är väl livet

 

Men om det nu är livet

 

Så förstår jag inte livet

 

Det är kanske meningen

 

Jag vet bara att när jag sitter och tittar på

 

De artiklar och utdrag som jag har satt upp på väggen

 

Att hon inte finns mer

 

Det är den overkliga sanningen

 

Men det finns många som har berörts

 

Av den lilla flickans liv

 

Hon kändes så nära

 

Hon bodde i samma lilla by

Sanningen är den att hon inte finns mer

 

Men hon finns i alla våra hjärtan

 

Nu är det att försöka gå vidare

 

Försöka hitta kraft

 

Den kraften som hon hade

 

Och göra något med den

 

 

hampus Eriksson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0