Tredje sveket

Tredje sveket

 

Jag tror att människan är god

 

Det är min styrka och min svaghet

 

Jag tror på att människan gör allt med sitt hjärta

 

Och inte sin ondskefulla hjärna

 

Men jag har haft fel

 

För det tredje sveket handlar om en människa

 

Som övertygade mig om att den gjorde allt med hjärtat

 

Människan ljög

 

Jag trodde först på personen

 

Men lögnen kom ifatt

 

Det här sveket är speciellt

 

Eftersom det inte är mig personen har svikit

 

Utan sig själv

 

Personen har ljugit för sig själv

 

Personen tror på att den gör något gott

 

Men i själva verket väldigt falsk

 

Den här meningen avslutar det tredje sveket:

 

”Jag ljuger inte. Men jag talar sällan sanning.”

 

De orden sammanfattar den här personen väldigt bra

 

Tänk på de här orden och erkänn för dig själv

 

Att du har gjort fel

 

För som sagt det är inte mig du har svikit

 

Utan dig själv

 

Men framförallt den lilla flickan du tyckte så mycket om

 

 

Hampus Eriksson©


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken bra dikt



Kram Jenny

2010-11-24 @ 10:08:40
URL: http://moahenriksson.blogg.se/
Postat av: Hampus Eriksson

Tack Jenny :)



Kram

2010-11-24 @ 11:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0