Vägen tillbaka

Vägen tillbaka

 

Det är svårt att förstå

 

Det uppenbara

 

När allt försvinner

 

Och aldrig kommer mer tillbaka

 

Man minns sitt förflutna

 

Det man helst vill glömma

 

Och någonstans gömma

 

 

 

Vägen tillbaka är mycket svårare än man tror

 

Ingen står bredvid och frågar hur du mår

 

Allting är som förr

 

Förutom den du var ständigt kär

 

Hon är borta

 

Hon är förlåten

 

Allt är bara tomt och ödsligt

 

 

 

Jag trodde att livet tillbaka var mycket lättare

 

Men vägen tillbaka är mycket snävare

 

Jag vill ha mitt liv tillbaka

 

Men jag vet att det är historia

 

Fast jag tänker tillbaka

 

Till de tider då vi låg i sängen tillsammans

 

Nu är den ena halvan var tom för alltid

 

Och det känns orättvisst

 

 

 

Vägen tillbaka

 

Vägen tillbaka

 

Du finns i mina sinnen

 

Du finns i mitt hjärta

 

Där det annars bara finns smärta

 

Du finns i mina drömmar

 

Du finns i mina tankar

 

Där du alltid har ett leende

 

Men ändå inte levande

 

 

 

Livet är unikt

 

Men aldrig frågande

 

Du bara vågade

 

Släppa taget om oss

 

Som vi aldrig orkade

 

Varför tog du vårt älskade barn ifrån oss

 

När det var hon som vågade leva

 

Och förstod

 

Vad meningen med livet var och log

 

Mamma

 

Pappa

 

 

Broder

 

Jag kommer alltid vara hos er

 

I ert inre

 

Gråt inte!

 

För jag är lycklig

 

Jag har ingen smärta

 

Jag har fått tillbaka mitt hjärta

 

Det pumpar och slår

 

Blodet bara rusar från topp till tå

 

 

 

Vägen tillbaka är mycket svårare

 

Men man måste vara nådigare

 

Inte skylla eller lägga skulden på sig själv

 

Utan leva vidare

 

Eftersom livet är kort

 

 

 

Men den här dikten vill jag bara säga

 

Att ni är starka

 

Som orkar ta er igenom varje dag

 

Nu är den slut

 

Var inte rädda

 

För runt varje hörn finns en möjlighet till förändring

 

Hampus Eriksson den 7 november 2010 00.37

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0