God natt

God natt

 

Jag känner mig väldigt trött

 

Jag känner mig helt utmattad

 

Jag orkar nog inte mycket mer

 

Jag ser slutet komma

 

Jag vill leva

 

Men inte ha ont

 

Mamma, jag vill fortsätta vara hos dig

 

I din varma famn

 

Men jag vill bara komma till sängen

 

Jag vill dö där

 

Jag vill somna in bland mina gosiga nallar

 

Jag vill känna trygghet

 

Det gör jag hos mina nallar

 

Pappa, jag vill att du stöttar mamma

 

Hon behöver dig nu

 

Jag är beredd

 

Jag är helt klar på att himlen tar mig i kväll

 

Jag vill upp dit

 

Jag vill känna frihet

 

Inga hinder

 

Broder, du kan alltid prata med mig

 

Jag finns hos dig

 

Nu säger jag farväl

 

Men jag orkar inte säga god natt

 

Jag är trött

 

Jag känner att jag håller på att försvinna

 

Det är dags nu

 

 

 

Min vilja

 

Min energi

 

Min livsglädje

 

Mina nallar

 

Min Tina Turner peruk

 

Är tecken på att jag har levt

 

Och dem finns nu inom er:

 

God natt mamma

 

God natt pappa

 

God natt broder

 

Ni kommer aldrig vara ensamma

 

Hampus Eriksson

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0