Recension av Jenny, Jenny av Annika Rosendahl

Hej Florence och Daniel!

Igår kväll började och kunde precis lägga den ifrån mig. Annika har gjort en lång, men aldrig tråkig bok

som griper tag om läsaren till den sista meningen. En fantastisk bok med ett stilistiskt språk som kommer ta henne

upp till de stora höjderna i framtiden. Jag älskade boken. Trodde aldrig jag skulle tycka om den så mycket eftersom

jag inte läser så mycket dramaböcker och romanser. Men det här var annorlunda. Det var nästan en ungdomsbok,

eller i alla fall i närheten. Mycket intressanta karaktärer, inte stereotypa och tråkiga utan man ville veta mer och

mer om dem. Jag trodde från början att boken skulle vara för lång för sitt eget bästa och jag hade både rätt och

fel. Boken kunde kortats ner för att göra känslan ännu mer påtaglig, men bokens nästan 500 sidor försvann

väldigt snabbt.

 

Jag tror att Annika Rosendahl kommer vara ett av de namnen vi kommer få möta mycket under de

nästkommande åren. Betyget blir inte fullpott men väldigt nära - 4 av 5 får den av mig och varför femman uteblir

beror på att boken kunde minskats lite och ändå haft kvar samma känsla.

 

Boken finns att köpa på adlibris och oppenheims förlag. Här har ni länken till adlibris:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9197817228

 

 

Hampus


Kommentarer
Postat av: Jessica

Varför korta ner en underbar bok?.. Den största besvikelsen är ju när boken tar slut. Så ju längre bok man lyckas skriva utan att den blir tråkig desto bättre är det. Men man vill ju inte heller läsa massa onödig text. Men det kan man enligt mig inte hitta i Jenny , Jenny.varenda mening i boken fyller sitt syfte. Varför ska man då korta ner den?

2011-03-11 @ 16:47:05
Postat av: Hampus

Du har så rätt Jessica. Men det var något med längden som gjorde mig lite besviken. Men allt som allt är det en underbar roman.

2011-03-19 @ 19:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0