Smärta


Smärta

 

Det är smärta jag känner just nu

 

Jag kan inte tänka klart

 

Jag kan inte förstå det svåra

 

Att du är borta

 

Att ännu ett barn har somnat in och lämnat oss

 

Smärtan som cirkulerar gör bara ondare och ondare

 

Ännu en familj har blivit drabbad

 

Av det ofattbara

 

Smärtan måste vara mycket värre för er

 

Än för mig

 

Vi har förmodligen inte samma smärta

 

Smärtan inom mig är just att förstå

 

Att Moa inspirerade mig mer än jag själv förstod

 

Smärtan kom egentligen mycket tidigare

 

Då jag fick veta vad du hade för sjukdom

 

Du kämpade

 

Du hade en annan syn på livet

 

Du hade viljan

 

Viljan att göra allt för att överleva

 

Viljan kunde tyvärr inte övervinna

 

Det hemska monstret som spred sig i din kropp

 

Din smärta blev min smärta

 

Jag ville göra något

 

Då kom jag på att idén om att skänka pengar

 

Till barncancerfonden

 

Jag kunde inte rädda dig Moa

 

Som var det egentliga målet

 

Men jag kommer förhoppningsvis rädda andra barn

 

Jag vet en sak: min smärta ska inte få tar över mig

 

Det ska min vilja

 

För att symbolisera den viljan du hade

 

Vila i frid Moa!

Hampus Eriksson den 30 oktober 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0