Sorgen i mardrömmens mörkaste dalar

Sorgen i mardrömmens mörkaste dalar

 

Jag ligger vid din sida

 

Inget hopp längre

 

Bara tomhet

 

När jag sover vid din sida känner jag en värme

 

Som lugnar mig

 

Men ibland kan inte ens din värme hålla monstrerna borta

 

Sorgen greppar tag och sliter in mig i den mörka dalen

 

Jag känner inget

 

Allt är helt borta

 

Det finns ingen glädje

 

Det finns inte ens sorg

 

Bara tomhet

 

Du bleknar bort

 

På något vis dras jag tillbaka till verkligheten och din värme

 

Jag måste vara stark inför din sorg

 

Min sorg går i andra hand med de mörkaste delarna av min själ

 

En del av mig kommer hamna där när du dör

 

Jag kan inte stoppa det

 

Jag kan inte hålla emot

 

När din låga slocknar kommer jag till dig

 

Jag vill inte hamna i mörkrets dalar igen

 

Jag vill känna mig fri

 

Precis som du

 

Jag släpper taget

 

Min sorg i mardrömmens mörkaste dalar är nu borta

 

För jag är ju din ängel

 

Hampus Eriksson den 18 oktober 2010 ©

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0