Två drömmar blev sanna


Två drömmar blev sanna

 

Min dröm var att bli författare

 

Kunna vara stolt över sig själv

 

Nu har jag gjort något bra

 

Nu har jag gjort något nyttigt

 

Men efter första boken kände jag ingen tillfredsställelse

 

Med det jag hade gjort

 

Hade jag något mål med skrivandet?

 

Vem skrev jag för?

 

Var skrivandet något jag egentligen ville göra?

 

 

 

Det enda jag vet nu för säkert

 

Är svar på första frågan

 

Mitt mål med skrivandet är att någon får del av det

 

Att någon annan tjänar på det

 

 

 

Jag vill att andras drömmar ska bli sanna

 

Så som min blev

 

Jag kan inte livnära mig på skrivandet

 

Men jag vet nu vem jag skriver för

 

Jag skriver för mig själv

 

Skrivandet är självklart för mig

 

Jag kan inte klara mig utan det

 

Nu när andra boken kommer ut

 

Kommer flera drömmar att uppfyllas

 

 

 

 

Jag vet med säkerhet vem jag vill vara

 

Inte den där rika snobben

 

Som bara roffar åt sig pengar utan att se sig omkring

 

Om jag blir rik en dag

 

Så ska jag i alla fall se mig omkring

 

Jag vill fortsätta drömma

 

Men nu vet jag i alla fall att andras drömmar uppfylls

 

Och det gör mig stark

 

Och det gör att jag vill fortsätta skriva

 

För det är ju ändå min dröm

 

 

Hampus Eriksson ©

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0