Varför tog du inte mig?


Varför tog du inte mig?

 

Jag sitter gråtandes på golvet

 

Intill luckorna bredvid ugnen

 

Och försöker förstå

 

Men kommer snabbt på

 

Att det inte finns något att förstå

 

Men jag fortsätter gråta

 

Kan inte hejda tårarna

 

Att slå mot golvet med en sådan kraft

 

Jag sätter mig vid köksbordet

 

Och försöker få kontakt med Moa

 

Jag ber för första gången till gud

 

Frågar honom varför inte han kunde tagit mig istället

 

Gett mig sjukdomen

 

Jag fick inget svar

 

Jag pratar med Moa

 

Jag sa till henne att om jag hade varit miljonär

 

Så skulle familjen fått åka till USA

 

Hon svarade tillbaka:

 

Ingen läkare kunde räddat mig

 

Jag grät ännu mer

 

Vilken flicka

 

Vilken förståelse

 

Jag fortsatte prata med henne

 

Hade jag kunnat så hade jag tagit sjukdomen istället för dig

 

Hon svarar:

 

Om jag inte hade fått cancer så hade det jag inte varit jag

 

Då hade vi aldrig träffats

 

Då hade jag aldrig träffat de fantastiska människorna

 

Och barnen i Lund

 

Jag grät ännu mer

 

Jag grät inte för sorgen

 

Utan för hennes förståelse

 

Hennes underbara röst

 

Hennes skratt

 

Hon förstod mig

 

Det var som om jag fick svar på frågan jag ställde till Honom

 

Det sista jag hörde var:

 

”För att kunna känna lycka måste man ha känt smärta”

 

Då brast det alldeles

 

Jag förstod

 

Under tiden som Moa var sjuk kände dem smärta

 

Men också lycka

 

Nu ser jag livet på ett annat sätt

 

 

Hampus Eriksson

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Katie

Starka ord! Blir så otroligt berörd! Det är så otroligt orättvist att Moa dog! Vi är så många som sörjer :'-(

Men Moa har det bra nu <33 Även om det är svårt, obeskrivligt hårt! Så tror jag att för den som sjukdom blott är givet, kan faktiskt döden vara bättre än livet :-( Så känner jag. Den dagen jag lämnar min kropp kommer jag att vara fri, fri ifrån mina sjukdomar och aldrig ha ont igen.



Så tror jag att det är för Moa nu <3 Hon mår bra nu och var vi än är så finns hon alltid med oss!

Varma kramar, Katie

2010-11-01 @ 15:08:46
URL: http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se
Postat av: Hampus Eriksson

Tack för de fina orden. Jag håller med dig i det du säger.

2010-11-01 @ 17:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0