Hjälp! Hon har Downs Syndrom. Kapitel 2

Kapitel 2

Dagboksanteckningar. Eller jag vet inte…

Nej, vad allt blev fel. Vad tänkte författaren på när han skrev det första kapitlet. Jag är för fan ingen tillbakadragen tjej. Jag är ju så himla öppen. Go och glad människa. Jag vill leva mer än någonsin. Eller…

Stryk det! Vem är jag då? Om jag inte är det första och inte det andra - Vem är jag då? Jag heter i alla fall Maja och ja, jag jobbar som sjuksköterska, men jag är inte ensam. Jag vet inte vad den idioten tänkte på när han skrev att jag var helt ensam eller inte hade några kompisar. Jag är populärast på avdelningen bland kollegor och patienter. I alla fall bland patienterna. En patient. Vad håller jag på med? Jaja, han har inte rätt. Jag har pojkvän.

Hade.

Vem ljuger jag för?

Okej. Koncentrera dig nu. Andas in. Blås ut. Då försöker vi igen. Jag heter Maja och jag är ensam… Nej det här blir inte bra. Man kan inte säga att man är ensam direkt, då får man ingen kille. Nej. Det krävs lite drastiska åtgärder.

Hej!

Jag heter Maja och jag är tjugofyra bananer vårar. Jag älskar livet! Allt vad livet har att erbjuda.

Nästan.

Jag hatar folk som ljuger.

Hatar de som sårar för att de ska åtnjuta sina egna perversa böjelser.

Jag är en helt vanlig tjej som söker en kille i ungefär samma ålder.

Vad ska jag göra? Jag kan inte vara ärlig. Jag kan inte lägga upp det här på min Facebook och tro att killar ska attraheras av en sådan presentation. Det skulle inte jag ha gjort. Men jag kan inte heller skriva helt och hållet vad jag tänker då skulle verkligen ingen vilja träffa eller bli vän med mig. Jag måste hitta en slags hemlig identitet. En som skulle dra ett stort harem av killar och jag skulle bli älskad. Nej. Jag vågar inte. Ingen skulle vilja träffa en som mig. Blond slitet hår, rakbladsärr över armarna efter hemska stunder i ensamhet, hemska mörka ögon som säger. Kom inte hit! Det får nog ändå bli att jag lägger upp en helt vriden profil, men på ett smart sätt. Sådana saker som ingen i min närhet vet om. Jag måste vara smart så att ingen i min närhet misstänker något. Då börjar förvandlingen från den gamla Maja till den nya. Samma utseende men med utplacerade falska detaljer. Då sätter vi igång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0