Mitt hjärta blöder

Mitt hjärta blöder

 

Jag är bara tom,

 

Jag är bara helt tom,

 

Jag orkar inte längre,

 

De säger att saknaden ska bli mindre

 

Att livet ska bli lättare

 

Jag känner tvärtom

 

För varje dag blir bara saknaden större.

 

 

 

När jag ser ut genom mitt stora fönster

 

Ser andra barn leka går tankarna på min lilla flicka.

 

Hon som aldrig fick leva,

 

Hon som aldrig fick en chans att leva

 

Min lilla flicka som bara fick känna smärta

 

Men vår kärlek har alltid bestått

 

Jag tror att hennes kärlek till oss var enorm

 

Därför kämpade hon in i det sista.

 

I slutskedet var det inte kärleken som försvann,

 

Den blev större,

 

Vi hade varandra,

 

Jag uppskattade varje sekund jag fick med min lilla flicka,

 

Jag begärde inte så mycket av livet,

 

Bara att hon skulle bli bra,

 

Att mina två barn skulle få vara friska.

 

 

Jag vet inte hur styrka smakar.

 

Jag vet inte hur lycka känns.

 

Jag känner bara en mörk klump inuti mig.

 

Ett blödande hjärta som bara blir mer och mer infekterat.

 

 

Jag kommer aldrig ge upp,

 

Det hade inte Moa velat,

 

Hon hade velat se mig stark,

 

Hon hade velat att jag skulle ta hand om Oliver,

 

Allt det han förlorade under den tid min lilla flicka var sjuk.

 

Hon såg till alla andra.

 

Hon ville att alla andra skulle må bra

 

Fast hennes smärta var större.

 

 

Jag är så rädd för att glömma hur hon luktade,

 

Jag vet att det aldrig kommer hända,

 

Men känslan att en dag inte komma ihåg vår lilla tappra flicka,

 

Som verkligen var värd ett liv i livet,

 

Som många andra barn.

 

 

 

Jag skulle bara vilja se henne en sista gång,

 

Mitt hjärta blöder,

 

Jag skulle vilja se hennes leende en sista gång,

 

Mitt hjärta blöder,

 

Jag skulle vilja höra din röst en sista gång,

 

Mitt hjärta blöder,

 

Jag skulle bara vilja känna din mjuka hud mot min en sista gång,

 

Mitt hjärta blöder,

 

Ett hjärta som aldrig kommer bli helt igen.

 

 

Tre saker som håller mig vaken,

 

Tre saker som får mig att gå upp,

 

Tre saker som får mig att vilja leva:

 

Till minne av vår älskade dotter, syster.

 

Min älskade Oliver.

 

Och min älskade man, Johan.

 

 

Dikten är skriven av mig Hampus Eriksson och dikten är tillägnad Jenny Henriksson och hennes familj.

OBS! Den är inte skriven ur mitt perspektiv.

 

 


Kommentarer
Postat av: Fru Wannberg

Fint skrivet! Jag blev riktigt ledsen :-(

2011-04-12 @ 21:45:27
URL: http://ringnas.blogg.se/
Postat av: Esmeralda<3

Fin dikt:)

2011-04-12 @ 21:47:25
URL: http://esmeraldaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0