Två dikter med samma innehåll

Hej,

Då var snart sommarlovet slut och nästa vecka börjar vardagen igen. Men det som har berört mig mest under hela sommaren måste ändå vara filmen JAg saknar dig, fast jag gick ut från bion och kände att jag inte riktigt var tillfredsställd. Men några dagar senare och efter att jag har lyssnat på Turn the tide av Ailucrash, känner jag mer för filmen och helt plötsligt infinner sig en klarhet av ljus. I det mörka finns det ljusa och i det ljusa finns mörkret. Precis som tvillingsystrarna i filmen, men också att kunna se, som ensam syster, ljuset. Därför har jag valt att ställa två korta, bara tre respektive fem rader, dikter, där den ena finns både med i filmen och i boken och den andra är min egen. Ser ni något samband. Skriv en kommentar och tyck till.



Två dikter med samma innehåll

Dikt 1

De djupaste känslorna

Döljer sig längst in

Bland de osagda orden

”Från boken (och filmen) Jag saknar dig, jag saknar dig av Peter Pohl”

 

 

Dikt 2

Den djupaste rädslan

Är inte den sagda

Utan den som vågar visas

Utåt,

Mot Världen

 

Av: Hampus Eriksson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0