Julkalender 2011 "Tills livet skiljer oss åt" Kapitel 9

Kapitel 9

Utdrag från Amandas dagbok:

”Min stora kärlek, mina hemligheter, mitt liv och mina lögner.”

 

Kära………. Dag

 

…. Svin …. Jag ska döda honom….. den jäveln… han har förstört mitt liv. Fan. Fan. Fan. Jag vill dö. Jag vill dö. Jag vill dö. Ingen tror på mig. Alla tycker att jag är en jävla hora som fick vad jag förtjänade. ELLER HUR?

 

Varför?. J….. ä…….v…. l…. a

 

Vem är jag?

 

Hur ska jag någonsin kunna gå ut? S…. v….. i…… n.

 

Jag hatar dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Jag hatar dig!!!!!!!!!!

 

Jag hatar mig själv!!!!!!!!!!!

 

Varför gjorde jag inget?

 

Varför?

 

Varför lät jag honom komma innanför mina byxor?

 

Jag kanske ville. Eller?

 

Jag kanske ville det i slutändan?

 

Jag var kanske kåt?

 

Jag kanske ville bli våldtagen. JA, det var nog det som lös igenom.

 

Att jag ville bli våldtagen.

 

VAD FAN HÅLLER JAG PÅ MED?

 

Ta dig samman nu!

 

HJÄLP MIG NÅGON!

 

Jag orkar inte mer!

 

HJÄLP!

HJÄLP!

HJÄLP!

 

Snälla!

 

Jag behöver dig mer än någonsin nu min kära dagbok. Vad är fel på mig? Luktar jag, ser jag ut som en tjej, en helt vanlig tjej i sexton års ålder som vill bli hårt tagen, på marken, i mörkret en sen festnatt? Med våld? För om det är så vill jag härmed sluta mitt liv.

 

Hjälp mig!

 

(Utdrag från den 22 juli 2011)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0