Julkalender "Tills livet skiljer oss åt" Epilog

16 ÅRIG KILLE

MÖRDADE HELA SIN KLASS

DET VÄRSTA ATTENTATET

MOT EN SKOLA GENOM TIDERNA

 

Det var på morgonen den 20 december som den då sextonåriga killen gick in i sin skola och avrättade hela sin klass. Det är många som ställer sig frågan ”Varför?”. Polisen har inte velat ge någon kommentar. Det enda som kan sägas just nu är att det är ett enda stort kaos i staden. Alla är chockade. Alla är rädda. Alla gråter. Alla föräldrar och elever har samlats vid skolan och tänt ljus för de döda eleverna. Det finns ingen som inte är berörd.

(Ur en okänd tidning den 21 december)

 

 

 

 

 

 

 

30 ÅRIG MAN

MISSTÄNKT ÄNNU EN GÅNG

FÖR VÅLDTÄKT

 

Det var i mitten av juni som han först var misstänkt för våldtäkt, men friades av tingsrätten och sedan fick våldtäktsoffret ingen resning i hovrätten. Tjejen som blev våldtagen tog livet av sig i sin nya stad har vi fått höra från en hemlig källa. Det var efter att några elever på hennes nya skola satt upp affischer på henne när hon går ut genom tingsrättsdörren efter att ha förlorat målet. Samma man har nu blivit anklagad igen för samma brott. Nu finns det även vittnen som har sett mannen följa efter kvinnan. Ska mannen bli fälld den här gången? Och i så fall hur ställer sig folket till rättssystemet?

 

(Ur en okänd tidning den 27 december)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DEN 30 ÅRIGA MANNEN

BLIR FÄLLD

FÖR VÅLDTÄKT

 

Kommer någon efter det här att lita på det rättssystem som har byggts upp under så många år?

 

(Ur en okänd tidning den 1 mars 2012)

 

 

 

 

 

 

 

 

”Slutord” Hampus Eriksson

Ja, då var ännu en julkalender avslutad. Den tredje i ordningen faktiskt. Tyvärr var jag själv denna gång. Men det har ändå gått väldigt bra. Det blev ett större projekt än vad jag trodde från början. Hur jag fick idén till årets julkalender var nog ändå det som hände i Norge i somras. Fast jag fokuserade lite på andra saker. Och så här blev slutresultatet. Jag hoppas att ni inte är allt för besvikna på slutet. Men det här är ändå en julkalender som inte ska behaga, utan väcka tankar. Så; ännu en gång vill jag önska alla en god jul och ett gott nytt år. Vi ses förhoppningsvis nästa år med en helt ny julkalender, ny historia, nya karaktärer.

 

”Den här berättelsen är dedicerad till mitt systerbarn som snart ska äntra den här världen, det visar på att vår värld har flera sidor och jag vet att mitt systerbarn kommer att födas in i ett kärleksfullt hem”

4 december 2011

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0