En smärtfull väg

En smärtfull väg


Jag ser på pappa att han inte vill bära mig


Han vet att jag har ont


Han vet min smärta


Jag vill inte visa den utåt


Mot min underbara broder


Jag vet att tiden är snart inne


Det är tid att somna in


Att äntligen få frid


Min kropp håller på att ätas upp inifrån


Jag känner cancercellernas aptit


Det sprider sig aggressivt i min kropp


De äter upp varenda frisk cell


När pappa kupar sina armar för att få ett bra grepp om min svullna kropp


Tar han för hårt

Hans fingrar gräver sig in så att smärtan exploderar


Jag försöker dölja den olidliga smärtan


Jag grimaserar


Jag skriker inombords:


GUD, SNÄLLA TA MIG HÄRIFRÅN


Han bär in min uppsvullna kropp till toaletten


Väl tillbaka i sängen tar jag mina två kuddar


Gräver ner mitt huvud och skriker så att jag blir röd i ansiktet


Ingen hör mig


Ingen vill höra min smärta


Det är bara jag kvar


Min själ har redan försvunnit upp till himlen


Jag ska leta efter den när jag väl kommer dit


Mamma kommer in i rummet och frågar om jag vill ha något


Jag ignorera henne


Inte för att jag vill vara ensam


Utan för att smärtan går snart inte att kontrollera


Jag får morfin


Men ibland känns det som om morfinet är verkningslöst


Min smärtfulla väg är snart över


Jag känner att slutet är väldigt nära


Jag känner mig lättare


Min familj sitter bredvid mig


Jag tittar på dem


Mamma ser att jag har ont så hon trycker på morfinpumpen


Jag får fram mamma precis vid min mun och jag viskar:


Mamma, det är snart över


Min kropp klarar inte av mer


Jag känner att kroppen ger efter


Där ligger jag till nattens mörker faller


Jag är fri


Jag är fri från smärta

 

Hampus Eriksson, dedicerad till Moa, den 15 januari 2011.

Ett citat från en anonym: "Det är svårt att släppa taget från en man älskar. Det är lättare att stå ut med smärtan."



Kommentarer
Postat av: Jenny (Moas änglamamma)

Jättefint skrivet Hampus, tårarna flödar, ja saknar henne så

Kram

2011-01-20 @ 20:46:32
URL: http://moahenriksson.blogg.se/
Postat av: Jenny (Moas änglamamma)

Jättefint skrivet Hampus, tårarna flödar, ja saknar henne så

Kram

2011-01-20 @ 20:47:34
URL: http://moahenriksson.blogg.se/
Postat av: Hampus Eriksson

Tack ,jenny. Jag vet er smärta, eller kan föreställa mig den. Det är fruktansvärt.

2011-01-21 @ 23:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0