Inneha en integritet

Inneha en integritet

 

Jag vill må bra, vem vill inte det?

 

Jag vill bara att en dag ska gå utan jag tänker tillbaka.

 

Jag vill att mitt förflutna ska försvinna, fast jag vet att så inte är fallet.

 

Jag vill förneka,

 

Jag vill förstå,

 

Jag vill,

 

Jag vill.

 

Jag vill inte mer.

 

Jag vill ännu mera.

 

Jag vill inte bara sitta och titta på.

 

Jag vill vara med och påverka.

 

Min framtid.

 

Vår framtid.

 

Fast, hur ska jag kunna göra det,

 

Om jag inte ens själv?

 

Jag är vilse.

 

Jag ser ett ljus, brinna klarare för varje dag

 

Det är ändå ett hopp

 

Jag vill ändå må bra, och se mig själv i spegeln och säga:

 

”Du duger som du är!

 

Du behöver inte vara någon annan.

 

Varför ska jag det?

 

Då finns det inget inom mig som är äkta.

 

Något som betyder allt.

 

Att inneha en integritet.”

 

Hampus Eriksson den 14 oktober 2011


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0