Hej

Jag känner mig så generös idag. Jag ger er också min nya dikt. "Varför jag"







Varför jag?

Inget är mer orättvisst än livet

Livet som man skulle haft

Men togs ifrån

Varför jag?

Det måste vara ett tecken

På vad?

En ännu mer orättviss färd mot slutet

Slutdestinationen där alla ska

Vissa för tidigt

Men hur ska vi kunna avgöra det?

Varför jag?

Om det finns någon gud har han inte gjort det lätt

Fast vem har sagt att livet är en färd på röda rosor

Har man motgångar nu så kanske det vänder i ett senare liv

Varför jag?

En fråga många ställer sig

Men väldigt få - som får något bra svar






Puss och kramar till er alla!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du är verkligen duktig på att skriva :) Gillade dikten jättemycket.

2009-05-13 @ 20:32:10
URL: http://johannaglans.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du är verkligen duktig på att skriva :) Dikten var jättebra.

2009-05-13 @ 20:33:18
URL: http://johannaglans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0