Det här blogginlägget tillägnas till den tjej som avled i Hanaskog

Det är inlägget är väldigt speciellt, det handlar inte om mig eller min bok, utan om en fruktansvärd tragedi i Hanaskog i fredags kväll. En förare och fyra andra satt i bilen när den fick sladd och körde in i ett träd. Man kan prata hit och ditt om vems fel det var, det ska inte jag göra, eftersom det är inte min plikt eller personlighet att göra det. Istället riktar vi vår blick åt den familj som förlorade en dotter eller syster. jag har inga ord att förklara hur ledsen jag är för att nåot sådant här händer. Kom ihåg jag är inte troende, men väldigt fundersam. Jag kan se framför mig händelseförloppet. Vilka tankar som sprids? varför hände det just min pojke/tjej? Det får vi aldrig reda på, men en sak kan göras. Förklara för de andra som är i samma ålder - stå emot trycket när man kör. Kör lagligt. Kör förståndigt. Och kör med hjärnan och inte hjärtat. Ta lärdom och vi slipper samma situation igen.


Låt oss ta en tyst minut för de sörjande och alla andra där ute som får gå igenom samma förlopp.


Hampus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0