Att våga Leva


Att våga Leva

 

Jag börjar komma tillbaka

 

Det är dig vi ska leva för

 

Det är dig vi ska berätta om

 

I sagor

 

Vilken prinsessa du var

 

Och är

 

För du är inte borta

 

Du har bara rest iväg

 

En bit

 

 

 

Jag vet att du har det bättre där uppe

 

Ingen ska behöva ha ont

 

Det är dig vi ska skriva om i våra berättelser

 

Vilken kämpe du var

 

Vilken vilja du hade in i det sista

 

Jag är varmt tacksam att jag fick träffa och lära känna dig

 

MOA

 

Nu är det jag som ska hjälpa till

 

Jag ska göra allt i min makt

 

För att se till att den stolen som är tom

 

Den stolen som du hamnade på

 

Inte ska vara det så länge till

 

Inga barn

 

Inga föräldrar

 

Inga släktingar

 

INGA

 

Ska behöva gå igenom ett sådant trauma som:

 

Du, Moa

 

Du, Jenny

 

Du, Johan

 

Och framförallt Du, Oliver har gjort

 

MEN också de som inte syns

 

 

Den här dikten är hoppfullhetens dikt

 

 

Hampus Eriksson den 1 november 2010

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0