Den gudomliga ängeln från himlen

Oliver, den här dikten är till dig och den är bara din. Jag hoppas att den kan hjälpa dig i den sorg du befinner dig i

just nu. Mina ord kan inte läka sorg, men hoppas ge en förståelse och hopp.




Min ängel från den gudomliga himlen

 

Jag känner en klump i magen just nu

 

Hur ska jag känna?

 

Jag vill bara lägga mig ner och gråta

 

Men får jag det?

 

Får jag känna så här?

 

Men det är ju min lillasyster

 

Och då får man väl känna sorg?

 

Jag vill att du ska komma tillbaka

 

Du gjorde mig hel, Moa!

 

En del av mig har försvunnit

 

Jag vill inte

 

Jag vill inte

 

Jag kan inte hejda mina känslor längre

 

Jag kan inte vara stark mer

 

Jag måste få känna den sorg jag har inom mig

 

Jag har förlorat min älskade lillasyster!

 

Hon är nu en ängel

 

Jag bröt ihop på begravningen

 

Det kändes som du var där

 

Moa, var du där och spelade oss ett spratt en sista gång?

 

Om du var där så vill jag bara säga att jag älskar dig

 

Jag vill inte

 

Jag vill inte att du ska vara där uppe

 

Men jag vill inte att du ska ha ont

 

Finns det inget sätt så vi kan föras samman utan den där smärtan?

 

Jag vill så gärna krama om dig en sista gång

 

Känna din värme

 

Känna din lycka

 

Känna din trygghet

 

Höra din röst

 

Få ett sista skratt

 

Få ont i magen av lyckan du sprider runt oss alla

 

Kan... Jag... Inte.. Snälla... Gud få träffa henne en sista gång

 

Jag gör vad som helst

 

Jag vill bara krama henne

 

Jag vill bara....... få möta henne en sista gång

 

Jag kan inte.... Jag vill inte.. vakna varje morgon utan hennes skratt

 

Jag är helt tom

 

Mina tårar

 

Min ork

 

Det finns en klump i magen

 

Jag ropar varje morgon när jag ska gå till skolan

 

”Moa, vakna! Vi ska till skolan! Moa...”

 

Jag inser rätt snabbt att Moa.... inte finns längre

 

Då inser jag att jag aldrig mer får träffa henne

 

Inte i det här livet

 

När jag inser att inte Moa finns mer så går jag in på hennes rum

 

Lägger mig i hennes säng och gråter

 

Bland hennes gosiga nallar

 

Jag kan ligga där hur länge som helst

 

Mina tårar har gjort hennes kudde blöt

 

Jag hoppas att det inte regnar på Moa nu när jag gråter

 

Jag hoppas att tårarna blir till sol

 

Och att vår sorg blir till glädje

 

Jag tänker att sorgen är unik

 

Varje människa har sin egen:

 

Smärta

 

Sorg

 

Kärlek

 

Ja.... allt

 

Moa, min lillasyster, du var mer än unik

 

Du var gudomlig

 

När jag ligger på din säng kan jag känna din närhet

 

Men sedan då?

 

Jag vill alltid känna din närhet

 

”Älskade Oliver, du hittar min närhet inuti dig själv. Ditt hjärta.. Den bild du har av mig kommer alltid vara unik.

Jag kommer alltid vara din lillasyster. Din kärlek till mig kommer alltid vara dig nära och den kärleken kan du

använda i ditt liv, mot andra människor. Min älskade Oliver”

 

När jag hör henne så blir jag glad

 

Jag vet hur jag ska bli hel igen

 

Jag ska leva för Moa

 

Min lillasyster

 

Min älskade Moa

 

 

 

Min ängel från den gudomliga himlen

 

 

 

Hampus Eriksson den 9 November 2010

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Den var jätte fin <3

2010-11-09 @ 16:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0