En ängels berättelse


En ängels berättelse

 

Mamma gråt inte

 

Jag kommer alltid vara nära dig i alla stunder

 

Pappa det är inte ditt fel

 

Jag kommer vara nära dig i de svåra stunderna

 

Min bror, min kära bror jag älskar dig

 

Kommer alltid göra det

 

 

 

Ni ser inte mig just nu

 

Men jag sitter just nu på det sköna gröna gräset och njuter

 

Mamma, jag har inte ont

 

Jag är fri

 

Mamma tänk dig jag är fri

 

Jag vet att ni kämpade in i det sista

 

Men cancern tog över min kropp

 

Tänk aldrig att ni inte kämpade tillräckligt

 

För ni var alltid där hos mig:

 

Tröstade när det behövdes

 

En hjälpande hand när jag hade fruktansvärt ont

 

 

 

Min älskade bror, jag vet hur du känner dig nu

 

Men jag är här när du behöver prata

 

Fast inte i den verklighet du lever i

 

Utan bortom all existens

 

Här uppe där allt är fritt från smärta

 

 

 

Jag har träffat många barn och vuxna

 

Jag berättar om vad jag har gått igenom

 

Samtidigt som vi går runt med bara fötter på de lena grässtråna

 

De berättar sin historia

 

 

 

Jag älskar dig mamma

 

Jag älskar dig pappa

 

Jag älskar dig broder

 

Jag saknar er

 

 

Moa vi saknar dig!

Hampus Eriksson den 28 oktober 2010

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Josefine Stigsson

Suttit och läst lite här nu. Tårarna bara trillar på mig av dikterna till/om Moa.

Jätte vackert skrivit.

2010-10-28 @ 12:34:37
Postat av: Hampus Eriksson

tack så hemskt mycket! Låt tårarna rinna. Dikterna förmedlar en sorts sorg.

2010-10-28 @ 14:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0