Jag är stark

Jag är stark

Jag har alltid velat människor väl

Hjälpa dem

När jag själv mått dåligt

 

Jag är stark

 

Jag är lycklig att jag har den förmågan

Men någonstans måste jag själv må bra

För annars kan jag inte känna glädje

 

Jag är stark

 

Idag försöker jag känna glädje

För det mesta funkar det

Ibland vill jag bara sjunka genom golvet

 

Jag är stark

 

Allt finns i våra tankar

Förakt

Hat

Kärlek

Mod

Feghet

Det är bara vi som kan styra dem

 

Jag är stark

 

Jag väljer glädje

Jag väljer sorg

Jag väljer kärlek

Jag väljer mod

 

Jag väljer inte hat

Jag väljer inte förakt

 

Jag är stark

 

Är du också det?

 

Den här dikten är en glädjes dikt.

 

Hampus Eriksson den 21 oktober 2010

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0