Prinsessan


Prinsessan

 

Du sitter där med ett leende

 

Allt är inte bra

 

Du har nu bara några veckor kvar

 

Jag sitter här och försöker skriva en dikt just för dig

 

Men jag är skraj

 

Livet är orättvisst ibland och det vet du

 

Fast ditt liv skulle vara kul

 

Allt har du kvar att utforska från allt runt omkring dig

 

Men jag vet att du aldrig kommer vara där hos din familj

 

Förutom på ett sätt

 

Din själ kommer aldrig försvinna

 

Den kommer alltid finnas hos dem

 

Och vi andra som lärt känna dig

 

Prinsessan från himlen

 

Ängeln inom oss alla

 

Dikten kunde varit mycket längre och det vet jag

 

Men mina ord försvann med prinsessan från Hanaskog upp till himlens alla hörn

 

 

 

Moa har somnat in. Hon blev 8 år. Hon har kämpat nästan halva sitt liv mot cancern. Livet skulle vara som roligast i Moas ålder. Skratta, vara med kompisar och helt enkelt få leva fritt. Inget liv är utan problem. Men en liten flicka som Moa och hennes familj, och alla andra barn och familjer, skulle inte behöva gå igenom ett sådant trauma.

 

R.I.P Moa

Hampus Eriksson den 11 september 2010 02.13

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0