Vem ville ha mig?

Vem ville ha mig?

 

Du försvann till en annan plats

 

Där jag inte kunde berätta, om den tid som varit

 

Du måste förstå, din tid är förbi

 

Det är försent för ursäkter

 

Du svek mig

 

Du lät mig stå ensam

 

Helt ensam

 

Helt övergiven

 

Helt jävla ensam

 

Mot en värld full av ondska

 

 

 

Vem tog hand om mig när jag var ledsen?

 

Vem strök min axel när jag grät av längtan?

 

Vem tröstade mig när mina klasskamrater mobbade mig?

 

Vem såg till att berätta sanningen för mig?

 

Varför var du inte där?

 

Jag behövde dig

 

Inte dina ursäkter!

 

 

 

Du sade alltid att allt skulle ordna sig

 

Varför lämnade du mig?

 

Du lämnade bort mig till

 

Varför?

 

Jag försöker finna svar

 

Kommer alltid till samma slutsats, du ville inte ha mig

 

Det är din bittra sanning

 

Som jag kommer få leva med

 

 

 

Vem tog hand om mig när jag kom hem från skolan blåslagen?

 

Vem sade att allt kommer att ordna sig?

 

Just den personen som jag trodde på

 

Den människa som jag älskade

 

Varför?

 

Jag ville bara att du skulle förstå

 

Att jag skulle skärpa mig

 

Att jag inte skulle vara i vägen

 

Att din lilla dotter aldrig skulle vara i vägen för dina stora planer

 

Det enda jag ville - var att du skulle förstå

 

Att jag skulle synas

 

Jag försökte flera gånger

 

Men det var som om det fanns en stor mur i mellan oss

 

Du lyssnade aldrig

 

Inte ens på dig själv

 

Du försvann

 

Du försvann till en annan värld

 

Men du glömde en sak

 

Mig

 

Tillägnad till en mycket älskad person.

 

 

HAmpus

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0