Del 22

Del 22 24 december natten till julafton

Brandkåren anländer till platsen och ett tiotal brandmän tar sig an de båda demolerade bilarna. Föräldrarna, syster till poliskonstapeln och svåger, får de ut väldigt snabbt, de förs till sjukhuset direkt. Kvinnan i den andra bilen överlever utan några allvarliga skador – inte fysiska i alla fall. Hennes dotter är död när de får ut henne och de lägger kroppen på en bår. Pojken har en svag puls, men efter en halvtimmes arbete är pojken död.

Poliskonstapeln gråter och ser en polis närmar sig och frågar honom:" Mår du bra?"

"Jag mår inte så bra."

"Det kan jag förstå. Men jag behöver information om bilolyckan där du var föraren. Vad hände?"

"Pojken sprang ut framför bilen och jag hade ingen chans att bromsa."

"Okej, tack så mycket. Ska jag ringa någon?"

"Ring min mamma och berätta vad som hänt. Hon vill väl åka till sjukhuset."

"Jag ska ordna det."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0