En helt vanlig dag "Tillägnad alla cancersjuka barn där ute"

En helt vanlig dag

 

Vi som inte varit med om något traumatiskt

 

Kan inte förstå hur en vanlig vardag kan se ut

 

Vi andra går och väntar på något

 

Något en familj med ett sjukt barn inte gör

 

De tar varje dag i taget

 

De kan inte planera på samma sätt

 

Vi andra går till jobbet och ser inte människorna runt omkring

 

Vi tar bara livet för givet

 

Vi tänker inte på att det finns familjer där ute

 

Som behöver vår hjälp

 

Inte tar livet för givet

 

De finns de familjer där slutet inte alltid blir lyckligt

 

Men vi bara står utanför och tänker att det inte händer mig

 

Det händer inte min familj

 

Det händer inte mitt barn

 

TÄNK EFTER!

 

Cancer väljer inte ut barn för deras

 

Hudfärg

 

Om de inte är duktiga i skolan

 

Om de är olydiga

 

Utan det är en slump

 

Det kan även hända dig

 

Och just du kan hjälpa till

 

I det arbetet som håller på

 

För jag lovar att om du väl hamnar i den sitsen

 

Så tar du förgivet att det finns hjälp att få

 

Men jag kan lova dig att när den dagen kommer

 

Så kommer du ha dåligt samvete

 

Bara för att det är en helt vanlig dag för just dig

 

Behöver inte det betyda att det händer alla

 

Det finns familjer som kämpar varje dag

 

Vill få en dag till med sitt barn

 

Vill gärna resa en sista gång

 

Vill bara leva en dag till med sitt älskade barn

 

SÅ TÄNK INTE

 

Utan agera istället

 

För en bättre framtid till de barn och barnfamiljer som behöver kämpa varje dag

 

Hampus Eriksson


Kommentarer
Postat av: Nea

Vet inte vad jag ska säga...

Tårar...

2011-01-07 @ 17:21:56
URL: http://palomitas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0