Allt börjar med förakt och fördomar

Allt börjar med förakt och fördomar

Jag tror på glädje

Jag tror på sorg

Jag tror på livet

Jag tror på människans förändring

 

Förakt och fördomar bildar oförståelse

Oförståelse bildar osäkerhet

Osäkerhet bildar misstro

Misstro bildar hat

Hat bildar våld

Våld blir till förakt och fördomar

Mot andra människor

Som inte ser ut som du

Klär sig i konstiga kläder

Beter sig märkligt och äckligt

 

Jag tror på glädje

Jag tror på sorg

Jag tror på livet

Jag tror på människans förändring

 

Det är deras fel!

Det ligger i deras natur att slå kvinnor

Hedersvåld står skrivit i deras panna

Han måste vara bög!

Han måste vara terrorist!

Jag tror på glädje

Jag tror på sorg

Jag tror på livet

Jag tror på människans förändring

Varför finns då förakt och fördomar?

 

 

Hampus Eriksson den 15 oktober 2010 ©

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0