Det hänsynslösa monstret

Det hänsynslösa monstret

 

Varför ska vi få leva?

 

När vissa barn inte får chansen?

 

Moa var en sådan flicka

 

Hon kämpade in i det sista

 

Men det hänsynslösa monstret tog henne

 

Hon fick inte uppleva alla livets goda sidor

 

De goda sidorna hon fick uppleva var:

 

Kärleksfulla föräldrar

 

En kärleksfull och underbar storebror

 

Men hon fick inte uppleva:

 

Tonåren

 

Gymnasiet

 

Att få bidra med sin kunskap

 

Om livets alla hinder

 

Och sorger

 

Moa kämpade varje dag mot ett hänsynslöst monster

 

Som inte ville släppa taget

 

Moa du kommer vara kvar i mitt hjärta resten av mitt liv

 

Ditt skratt

 

Ditt leende

 

Kommer genomsyra allt jag skriver

 

Jag är väldigt fåordig idag. De har försvunnit med Moa upp till himlen. Jag hoppas att de tar hand om dig där uppe.

Hampus Eriksson den 27 oktober 2010 18.07 ©

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0