Frihet

Frihet

 

Du är fri

 

Du är fri

 

Allt är över nu

 

Du har somnat in och en tysthet speglar sig

 

På den mörka himlen

 

En stjärna har släkts, men en stjärna har börjat lysa

 

På himlen

 

Allt är över nu

 

Allt är över nu

 

Du ligger där med ro

 

Allt är över nu

 

Du

 

Du är fri

 

Jag vet inte vad jag ska göra

 

För dig, min kära flicka

 

Redan nu är du borta

 

Ditt hjärta har slutat slå

 

Nu är det änglarnas tur att ta över dig

 

Med öppna armar

 

Allt känns så tomt

 

Allt känns så tomt

 

Varför tog du henne Gud?

 

 

Hampus Eriksson den 19 september 2010 ©

 


Kommentarer
Postat av: en bloggbeundrare

vad jag tycker om dina dikter

2010-09-21 @ 22:43:19
Postat av: Anonym

Tack så hemskt mycket!

2010-09-22 @ 00:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0