Vi är olika!

Det finns inget som heter att jag är halvrasist. Man är antingen eller. Jag kan inte stå för en politik som gjorde allt det där under andra världskriget och sedan bara tillåta det idag. Ni alla där ute som har en annan åsikt - Jag ska inte säg att jag respekterar det, för det gör jag inte, men ni får ha vilken åsikt som helst. Vi har som sagt yttrandefrihet. Många kan tycka att jag överdriver, tar det för långt, det är väl inte så farligt. Mitt svar på uttalande är att om jag inte gör något nu så kommer jag att ångra mig för resten av mitt liv. Här har ni en dikt. God läsning! (Bara klargöra att rubriken var nödvändig för den dikt som kommer. Jag vill klargöra mitt motstånd mot rasismen.)



"Vi är inte rasister, Vi tycker bara inte om invandrare"

 

Vi kallas för rasister i media

 

Men det är inte sant

 

Vi hatar bara folk från Nigeria

 

Sverige måste på något sätt byggas upp igen

 

Där ingår inte invandrare

 

Vi låter dem ta god tid på sig

 

För sedan dödar vi dem när ingen ser

 

För håll ändå med att en man blir förbannad när en nigger ler

 

Vi vill inte bli kallade rasister för att det ger en dålig klang

 

Men erkänn ändå att slå en invandrare känns som en upprättelse

 

Vi vill sjunga nationalsången och känna oss stolta

 

Men tänk på att invandraren ligger bakom

 

Vi är inte rasister för att vi vill att välfärden ska minska

 

Men någonstans vill vi bara vara ensamma


OM NI TYCKER ATT DESSA PUNKTER STÄMMER IN PÅ JUST DIG DÅ HAR JAG ETT SVAR TILL DIG

 

Media hade rätt, du är rasist.

 

 

 

Hampus Eriksson den 22 september 2010 ©

 

 


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Håller med!!!

2010-09-25 @ 11:12:54
URL: http://whattowear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0