Själens brutna vingar


Själens brustna vingar

 

Det finns en tid då även jag tvivlar

 

På vad livet egentligen ger för svar.

 

Det brukar viskas i mitt öra om något större

 

Om något annat som jag har missat.

 

Vad?

 

Hur jag än försöker kan jag inte hitta mina brustna själars vingar.

 

Det går inte.

 

Jag går bara vilse

 

I en slags limbo av förhoppningar och lögner.

 

Jag försöker finna mening

 

Men meningen är bara att jag ska leva.

 

Smärtan är större än någonsin.

 

Ibland vet jag inte var jag ska ta vägen

 

Jag vill bara försvinna

 

Försvinna från allting.

 

Men jag är stark

 

Stark som en oxe

 

Eller är jag det?

 

Försöker jag bara inbilla mig det?

 

Försöker andra intala att jag är stark

 

Varför måste jag alltid vara stark?

 

Varför kan jag inte vara det sorgsna lammet

 

Som ligger och blöder och försöker komma ut ur sitt svarta hål

 

Jag försöker hitta hem

 

Men jag vet inte hur

 

Det kanske är så att man inte kan rymma från sitt förflutna?

 

Men en sak är jag säker på

 

Det finns en ljus framtid där borta vid den orange himlen

 

 

 

Hampus Eriksson den 19 mars 2011

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0