Den inre djävulen

Att vara sig själv samtidigt som man måste vara någon annan. Känner ni igen er? Jag gör i alla det. Jag försöker hela tiden att vara mig själv. Att det jag gör i mitt yrke och utanför präglar det jag tror på här i livet. Det är som att ha en ängel och en djävul på vardera sida varje dag.
Du klarar av det här!
Vad tror du egentligen, att du är gud?
Du har väl fixat allt hitintills?
Tänk efter! Har du verkligen det? Du får ju ångest direkt när något går emot eller när du blir rädd! Du är en feg fan!
Tänk på att vara lugn!

Fram och tillbaka. Fram och tillbaka. Ängel. Djävul. Jag tro i och för sig att alla människor har sin lilla djävul inom sig.
I slutändan är det jag själv som står där och gör mina val. Inte ängeln. Inte djävulen. Det är jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0