Jag vill inget veta!

Jag vill inget veta!

Vi lever idag!

Vi lever inte imorgon.

Vi lever nu!

Vissa dör unga.

Vissa blir gamla.

Vissa dör omedvetna.

Vi blir äldre.

Vi blir inte klokare.

Vi blir bara mer medvetna.

 

Jag ska berätta för dig,

du måste förstå,

en sak.

Jag vill inget veta.

Jag vill inget säga,

till dig.

Av rädsla att du ska försvinna.

Men du måste klara dig själv,

du är den äldre.

Vissa väljer att gå vidare,

ingen av oss blir klokare.

Tiden försvinner.

Jag försvinner med den.

Det enda jag vill är att få mer tid,

Snälla!

Ett

Två

Tre

 

 

 

Tiden är ute!


Kommentarer
Postat av: Åse Ek

Du är duktig på att skriva, man blir så fundersam när man läser det. Man börjar tänka efter.
Kram
Mamma

2013-09-23 @ 17:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0